سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمون ساز آنلاین وردپرس

 

همه چیز در حال اینترنتی شدن است. دنیای مجازی جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرده و هر روز شاهد یک اتفاق جدید هستیم. در این میان موسسات و مراکز آموزشی نیز غافل نشدند و برای برگزاری آزمون یا ارائه پرسش‌نامه‌هایی به دنیای اینترنتی روی آوردند. جالب است نه؟ در وردپرس این امکان چگونه ایجاد می‌شود؟ آیا می‌خواهید در وبسایت وردپرس خود از یک کوییز بسازید؟ با استفاده از کوییزها می‌توانید ارتباط خوبی با مخاطب خود برقرار کنید، می‌توانید از آنها برای اهداف آموزشی استفاده کنید. همچنین این تست‌های کوتاه گزینه‌ای سرگرم کننده برای افرادی هستند که به وبسایت شما مراجعه می‌کنند. با استفاده از کوییزها می‌توانید داده‌ها را به راحتی از کاربران وبسایت خود جمع آوری کرده و با استفاده از این داده‌ها محتوای جدیدی را به وبسایت خود اضافه کنید. این کار با کمک یک آزمون ساز آنلاین وردپرس امکان‌پذیر می‌شود.

 

 

آزمون ساز آنلاین وردپرس

آزمون ساز آنلاین وردپرس

در وردپرس آزمون‌سازهای متعدد رایگان و حرفه‌ای موجود است که مراکز آموزشی، درمانی، روانشناسی و… می‌توانند به راحتی آن را بنا به نیاز خود سفارشی کرده و مورد استفاده قرار دهند. فقط باید نوع نیاز خود را شناسایی کرده و مطابق با آن پرسشنامه را تهیه کنید.
برای مثال می‌توانید از کوییزهای آموزشی استفاده کنید، اما کوییزهای نظرسنجی چطور؟ می‌توانید از بازدید کننده‌ها نظراتشان را درباره وبسایت خود بپرسید، این روش برای جمع آوری بازخورد مخاطبان‌تان بسیار مفید است.

چرا در وبسایت خود از آزمون سازها استفاده می‌کنیم؟

آزمون ساز آنلاین وردپرس یکی از افزودنی‌های بسیار مفید برای وبسایت شماست. می‌توانید سوالاتی پیرامون هر موضوعی را طراحی کنید. در این کوییزها می‌توانید موضوعات ریاضی، کتاب‌ها، علمی، تلویزیون، بازی‌های ویدئویی و بسیاری موضوعات دیگر را به نظرسنجی بگذارید.(این مسئله بنا به نوع سایت شما متفاوت است) افراد دوست دارند که معلومات خود را به چالش کشیده و با دوستان و خانواده خود رقابت کنند. حتی در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توییتر نیز از کوییزها برای افزایش مشارکت مخاطبان استفاده می‌شود.

یکی از ارزشمندترین نکات این کوییزها این است که می‌توانید یک سری داده را از مخاطبان خود جمع آوری کنید. برای مثال اگر موضوع کوییز شما بازی‌های ویدئویی، تلویزیون و کتاب‌ها باشد و متوجه شوید که افراد نسبت به بازی‌های ویدئویی علاقه بیشتری از خود نشان می‌دهند، می‌توانید در وبسایت خود میزان محتوای مربوط به بازی‌های ویدئویی را افزایش دهید. این روش یکی از راحت‌ترین روش‌های جمع‌آوری اطلاعات از مخاطبان و همچنین دریافت بازخورد آن‌ها نسبت به سایت شما است.

ساخت آزمون در وردپرس با افزونه HD Quiz

افزونه HD Quiz  یک ساخت آزمون در وردپرس است که کار با آن از سادگی جالبی برخوردار بوده و برای طراحی انواع آزمون‌ها با رابط کاربری انعطاف‌پذیر در نظر گرفته شده است. این افزونه با آخرین نسخه وردپرس سازگار و تاکنون بیش از 1000 نصب فعال را به نام خود ثبت کرده است. برای ساخت آزمون در وردپرس می‌توانید با ما همراه باشید…

امکانات افزونه HD Quiz

  • تهیه تعداد نامحدود آزمون.
  • طراحی آزمون‌ها با ویژگی‌های اختصاصی و مختص همان آزمون.
  • طراحی رسپانسیو و واکنش‌گرا.
  • پشتیبانی کامل از دستگاه‌های هوشمند.
  • نمایش تصویر شاخص برای هر پرسش.
  • اعلام نتیجه نهایی آزمون همراه با پاسخ‌های سوالات.
  • امکان یادداشت گذاری برای سوالات توسط طراح.
  • اعمال محدودیت زمانی برای آزمون.
  • و…

نصب و راه اندازی افزونه

hd quiz- آزمون ساز آنلاین وردپرسافزونه HD Quiz برای ایجاد آزمون و نظرسنجی در وردپرس

برای شروع، افزونه HD Quiz را از انتهای آموزش دانلود کنید زیرا آن را برایتان فارسی‌سازی کرده‌ایم. سپس از مسیر افزونه ها> افزودن اقدام به نصب و فعال سازی افزونه کنید. پس از انجام مراحل فوق، منوی جدیدی به نام HD Quiz به پنل مدیریتی وردپرس شما اضافه خواهد شد که همان آزمون ساز آنلاین وردپرس است که انتظارش را می‌کشیدیم.

نحوه کار با افزونه

افزونه آزمون ساز آنلاین وردپرس شامل چهار زیر منو به شرح زیر است که در ادامه به معرفی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

Quizzes: مشاهده تمامی آزمون‌های طراحی شده همراه با گزینه‌های افزودن آزمون جدید و ویرایش آن‌ها .
About / Options: مشاهده توضیحاتی در مورد افزونه و تنظیمات ظاهری مربوط به افزونه.

نحوه طراحی آزمون آنلاین

ساخت آزمون در وردپرس بسیار آسان است، اما به خاطر بسپارید که سوال‌ها را باید جداگانه به وجود آورید. شما باید ابتدا یک کوییز ایجاد کنید و سپس سوال‌ها را به آن اضافه کنید. در پنل سمت راست، روی گزینه Quizzes کلیک کنید، در این قسمت می‌توانید بی‌نهایت کوییز ایجاد کنید.

add quiz- آزمون ساز آنلاین وردپرس افزودن آزمون

در ابتدا باید نام کوییز خود را مشخص کنید. پس از اینکه نام آن را مشخص کردید، اینتر را بزنید تا کوییز جدید ساخته شود.

quiz name- عنوان کوییز مشخص کردن عنوان کوییز

در این مرحله ساخت آزمون در وردپرس را اجرا کردیم اما برای اعمال تغییرات و ایجاد سوالات آزمون روی کوییزی که ساخته‌اید، کلیک کنید. شما می‌توانید تغییرات زیادی را روی آزمون ساخته شده خود ایجاد کنید. برای مثال مشخص کنید که در صورت قبولی یا ردشدن در کوییز، چه پیامی به مخاطب نشان داده شود، قابلیت اشتراک نتایج از طریق فیسبوک یا توییتر، نشان‌دادن پاسخ‌های صحیح پس از پایان کوییز، اضافه کردن کوییز تایمر (محدودیت زمانی برای پاسخ دادن) و همچنین تصادفی کردن سوالات و پاسخ‌ها از تغییراتی است که می‌توانید ایجادکنید. پس از انجام تغییرات روی گزینه ذخیره آزمون کلیک کنید تا آزمون شما ذخیره شود.

  پیکربندی افزونه دانلود به ازای پرداخت + آموزش ویدیویی
save quiz- ساخت آزمون در وردپرس ذخیره آزمون در وردپرس

حالا زمان این است که سوالات را برای آزمون در آزمون ساز آنلاین وردپرس طراحی کنید. چه سوالاتی در بانک سوال خود دارید؟ اصلا هدف خاصی را برای تولید سوال در نظر گرفتید؟ قرار است چه نتیجه‌ای از ارائه این سوالات کسب کنید؟
بسیار خوب! اول به این سوالات با دقت فکر کنید و بعد تصمیم به ساخت آزمون در وردپرس بگیرید.

طرح سوالات کوییز

پس از اینکه کوییز را ایجاد کردید، باید سوالات آن را نیز ایجاد کنید. می‌توانید از سوالاتی که در آزمون‌های قبلی ایجاد کرده‌اید، استفاده کنید. به یاد داشته باشید که تعداد سوالاتی که ایجاد می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال، اگر می‌خواهید درباره بیسبال، کوییز ایجاد کنید، می‌توانید هزاران سوال را مطرح کنید، اما در کوییز شما تنها 10 سوال نمایش داده می‌شود. از آنجا که هر دفعه مخاطب با سوالات متفاوتی روبرو می‌شود، هر دفعه ممکن است امتیاز متفاوتی را کسب‌کند، اما باید توجه کنید که طرح این حجم از سوال، زمان زیادی نیاز خواهد داشت.
در پنل کوییز روی گزینه افزودن سوال جدید کلیک کنید.

new question- افزودن سوال جدید افزودن سوال جدید

هنگامی که می‌خواهید سوالی ایجاد کنید، در قسمت عنوان صورت سوال را وارد کنید.

question title- آزمون ساز آنلاین وردپرس وارد کردن صورت سوال در بخش عنوان

حالا زمان ایجاد جواب سوال است. شما می‌توانید برای هر سوال، ده گزینه (پاسخ) متفاوت ایجاد کنید. البته رایج است که در کوییزها از چهار یا پنج گزینه به عنوان پاسخ استفاده‌ شود.

quiz answer- پاسخ سوالات پاسخ سوالات را وارد کنید

شاید بخواهید از یک‌سری تصاویر بعنوان پاسخ استفاده کنید. برای این امر باید از گزینه “پاسخ‌های مبتنی بر تصویر” استفاده کنید. شما می‌توانید تصویری به اندازه 400 در 400 را بعنوان جواب سوال استفاده نمایید. برای استفاده از عکس، باید تصویر را به بخش گالری یا کتابخانه وردپرس اضافه‌ کنید.

add image- افزودن پاسخ تصویری افزودن پاسخ‌های تصویری

همچنین باید پاسخ‌های صحیح را مشخص کنید. برای این کار روی علامتی که در قسمت بعد مشاهده می‌کنید، کلیک کنید.

correct answer- ساخت آزمون وردپرس مشخص کردن پاسخ‌های درست

حال باید مشخص کرد که از این سوال در کجا استفاده شود. در قسمت آزمون‌ها قسمتی تحت عنوان “این سؤال را به چندین آزمون اضافه کنید” وجود دارد. در این قسمت می‌توانید مشخص کنید که این سوال در چه آزمونی مطرح شود.

اختصاص دادن سوال به آزموناختصاص دادن سوال به آزمون مورد نظر

پس از اینکه سوال خود را ایجاد کردید، روی گزینه ذخیره سوال کلیک کنید.

save question- ذخیره سوال سوال مورد نظر را ذخیره کنید

این گام‌ها را تکرار کنید و هر اندازه که می‌خواهید سوال در آزمون ساز آنلاین وردپرس ایجاد کنید. به یاد داشته باشید سوال‌هایی با ساختارهای مختلف (مثل صحیح و غلط) ایجاد کنید. تا زمانی که یک سوال را برای یک کوییز مشخص نکنید، سوال شما در کوییز نشان داده نمی‌شود، پس فراموش نکنید که سوال را روی کوییز قرار دهید.

اضافه کردن کوییز در وردپرس

زمانی‌که کوییز و سوالات آن را آماده کردید، زمان آن است که این کوییز را به وبسایت خود اضافه کنید. افزونه‌ها از یک‌سری shortcode (کد کوتاه) برای قراردادن کوییز در وبسایت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید این shortcode را در قسمت آزمون مربوطه و پس از نام آزمون مشاهده کنید.

quiz shortcode- افزودن شورتکداستفاده از شورت کد آزمون

به سادگی می‌توانید shortcode را درون یک صفحه، پست یا ویرایشگر متنی قرار دهید.

قرار دادن شورت کد در برگه قرار دادن شورت کد در برگه

حال می‌توانید کوییز را در وبسایت خود مشاهده کنید. در نهایت خروجی حاصل از طراحی آزمون ساز آنلاین وردپرس به صورت زیر خواهد بود:

result- آزمون ساز آنلاین وردپرس

تبریک می‌گوییم، شما با موفقیت یک آزمون را به وبسایت خود اضافه کرده‌اید. شما در هر زمانی می‌توانید کوییزها و سوالات جدیدی را اضافه کنید.
در پایان آزمون تمامی سوالات همراه با جواب کاربر و گزینه صحیح، همچنین نمره نهایی آزمون و نتیجه قبولی یا رد شدن کاربر قابل مشاهده است.

منبع:همیار وردپرس

صفحه افزونه